FAQ

Omdat veel mensen toch met wat vragen zitten tijdens hun zoektocht naar de ideale dj voor hun evenement, hebben we hier onze meest gestelde vragen even opgesomd.  Als je toch nog met een vraag zit waar je hier het antwoord niet op vindt, neem dan gerust contact op met ons via het contactformulier.


– Voor welke evenementen kunnen we Discobar Silverblue boeken?

Je kan ons boeken voor elk evenement, we schuwen geen enkel feest, en hebben dan ook een uitgebreide muziekcollectie waar nummers inzitten voor elke leeftijd.


– Is Discobar Silverblue over heel België te boeken?

Ja, wij komen doorheen gans België  en eveneens een deel van Nederland. Je moet wel rekening houden dat als de afstand meer dan 30 km bedraagt buiten het centrum van Beerse, dat we dan een kilometervergoeding aanrekenen van 0,50 Euro/km.


– Is Discobar Silverblue ook te boeken zonder installatie? (Gastoptreden)

Ja, gastoptredens doen wij ook. Er moet dan wel een installatie aanwezig zijn die voldoet aan onze eisen. Deze voorwaarden worden meegedeeld bij de boeking.


– Hoe wordt een boeking in orde gemaakt?

Nadat we telefonisch of mailcontact hebben gehad met de organisatie van een feest, wordt er een overeenkomst opgemaakt en opgestuurd. Dan is het de bedoeling dat men de overeenkomst vervolledigen, ondertekenen en deze dan binnen de 10 werkdagen aan ons terug bezorgen, dan is de boeking volledig rond.

1

– Vragen jullie een voorschot?

Nee, omdat wij alles op papier hebben staan, is het niet nodig om een voorschot te vragen. Wij vinden het ook niet logisch dat er betaald moet worden als er nog geen werk verricht is.

1

– Hoe wordt de betaling dan gedaan?

Wij vragen steeds om op het einde van het feest contant af te rekenen. Als dit om bepaalde redenen niet gaat, dan kan u altijd betalen via overschrijving. De overschrijving moet dan wel binnen de 14 dagen na het feest gebeuren. Als er na 14 dagen nog geen betaling is geweest, zal er een schadevergoeding worden aangerekend.


– Wanneer wordt de installatie opgesteld, en hoe lang duurt dit?

De installatie wordt geplaatst als de genodigden nog niet aanwezig zijn, het is immers niet plezant om met al ons materiaal doorheen de mensen te lopen. In veel gevallen komen we +/- 1,5 uur voor aanvang van jullie feest aan om alles op te stellen. Als het feest doorgaat in een feestzaal (ipv bv. parochiezaal) dan nemen we zelf contact op met de zaal om te horen of we eventueel in de loop van de dag kunnen komen opstellen. Het opstellen op zich duurt ongeveer 1 uurtje, maar als er een grote lichtset bijgevraagd wordt, dan duurt het wel wat langer om alles op te stellen. Dit wordt dan wel vermeld bij de boeking.


– Hebben jullie veel plaats nodig om alles op te stellen?

Je moet rekening houden dat we minimum 2,5 m op 2,5 m nodig hebben om alles netjes op te kunnen stellen. En natuurlijk moet er ook een stopcontact voorzien zijn die voldoet aan de huidige normen en die afgezekerd is op 16A. Als er een grote lichtset moet geplaatst worden, dan is het nodig dat we meer stopcontacten hebben op minimum 2 kringen of een krachtstroomaansluiting van minimum 32A.


– Kunnen we onze avond met jullie bespreken?

Natuurlijk kan dit, als het feest een huwelijksfeest is, dan komen we altijd samen om de volledige avond te bespreken. Voor andere feesten is dit niet gebruikelijk. Maar als de je dit toch wil, dan is dat zeker geen probleem voor ons.


– Welke muziekstijl spelen jullie?

De muziekstijlen die we spelen zijn heel uiteenlopend, we kijken vooral naar het publiek dat we voor ons hebben staan. Het is ten slotte ook een feest, en op een feest vinden wij dat iedereen wel eens zijn favoriete muziek mag horen. In sommige gevallen vermeldt de organisatie dat er bepaalde genres van muziek niet gespeeld mogen worden, dit respecteren wij dan ook.


– Mogen we zelf nummers doorgeven die we op ons feest willen horen?

Als je zelf nummers hebt die je zeker wilt horen, dan kan je die vooraf aan ons doorgeven. De nummers die vooraf aan ons zijn doorgegeven,  hebben we zeker bij op het feest. Het is natuurlijk ook zo dat er verzoeknummers mogen aangevraagd worden.


– Doen jullie spelletjes of zoiets dergelijks?

Nee, uit eigen initiatief doen we dit niet, omdat we vinden dat een dj vooral moet zorgen voor een dansbare avond. Als dit wel gewenst wordt door de organisatie, dan kunnen we dit altijd doen.


– Mogen er sketches gedaan worden tijdens een feest?

Ja, dit kan zeker. Je moet er wel rekening mee houden dat je het optreden niet te langdradig maakt. En dat er ook niet teveel van zo’n soort sketches komen, want niet al de genodigden vinden zoiets plezant. Als je dit van plan bent, laat dit dan zeker in het begin van de avond weten, want dan kunnen we dit inplannen in de loop van de avond. Er zijn ook steeds 2 draadloze micro’s aanwezig.


– Praten jullie veel door de micro?

De micro wordt op zijn tijd wel eens gebruikt, maar buiten de nodige presentaties en aankondigingen proberen we dit tot een minimum te beperken. We laten de muziek in onze plaats spreken.

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.discobarsilverblue.be/faq